نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6189
-
الف
+

سینمای بالیوود در تسخیر موروثی گری

در سینمای بالیوود، وارد شدن فرزندان هرپیشه های مشهوری هندی به دنیای بازیگری به شکل یک سنت دائمی مرسوم شده است.

به گزارش آی فیلم 2  در بالیوود برخلاف هالیوود، بازیگر شدن فرزندان چهره‌های مشهور و محبوب سینما، به شکل یک سنت دائمی مرسوم شده است و ظاهرا در هیچ کجای دنیا نمی‌توان شبیه هند، صنعت سینمایی را سراغ گرفت که مناسبات خانوادگی در آن حرف اول و اصلی را بزند.

بازیگری در بالیوود یک کسب موروثی شده و از پدر و مادر به فرزند می‌رسد. تقریبا همه ستارگان مشهور طی چند دهه اخیر سینمای هند، فرزندانشان را با این امید بزرگ کرده‌اند که جایگاه ویژه‌ای در صنعت سینما کسب کنند.

اما آیا مشهور بودن والدین می‌تواند کمکی به وضعیت این تازه‌واردها کند و آیا صنعت سینمای هند در یک چرخه محدود گرفتار شده که فقط نزدیکان هنرمندان بالیوودی امکان ورود به آن را دارند؟

به گزارش سایت انترنتی بالیوود هنگاما، وابسته بودن به ستارگان مشهور سینمایی می‌تواند راه ورود افراد به عالم سینما را هموار سازد، اما این راه ضمانت پایداری برای موفقیت آن ها نیست.

برای مثال می توانیم به بازی «کارن دیول» پسر «سانی دیول» در اولین فلمش به نام «پل پل دیل که پاس» اشاره کنیم که با تبلیغات بسیار زیاد هم نتوانست نظر تماشاگران را به خود جذب کند.

سانی دیول و کارن دیول

«راج کاپور» یکی از بزرگ‌ترین ستارگان سینمای هند بود که هر سه فرزندش «راندهیر»، «ریشی» و «راجیو» را وارد دنیای بازیگری کرد اما فقط «ریشی» توانست تا به امروز به عنوان یک بازیگر در سینمای هند باقی بماند و برادرش راندهیر به عنوان کارگردان و تهیه کننده در سینمای هند مشغول به کار است و برادر کوچکتر کاملا از دنیای بازیگری و هنر سینما فاصله گرفته است.

لازم به ذکر است که این هنر موروثی در این خانواده متوقف نشده و به نواسه های راج کاپور منتقل شده است. پسر ریشی، رنبیر کاپور اکنون برای خود جایگاه ویژه ای در بین بازیگران جوان هند دارد .

راج کاپور و رادهیر و ریشی کاپور

همچنان «آمیتاب بچن» که لقب پدر سینمای هند را دارد با آوردن پسرش «آبیشک» به دنیای بازیگری شاهد موفقیت نسبی او بود اما آبیشک راه طولانی تا رسیدن به جایگاه پدر پیش رو دارد.

آمیتاب و آبیشک باچان

اما در این میان تعدای از چهره های معروف چند دهه اخیر سینمای هند از بین کسانی بوده اند که هیچ معرفی در بالیوود نداشته‌اند و خود با هنرمندی راه پیشرفت را هموار کرده اند.

شاهرخ خان و اکشی کومار

«شاهرخ‌خان» و «آکشی کومار» از جمله بازیگرانی هستند که فعالیت هنریشان را از پایین‌ترین سطح آغاز کردند و توانستند موقعیت خود را در دنیای سینما تثبیت کنند.

بالیوود

همچنین در بین چهره‌های موفق چند سال اخیر هم می توان به «رانویر سینگ» و «آیوشمن کورانا» اشاره کرد.

این دو بازیگر نیز بدون این‌ که فرزند یک بازیگر سرشناس باشند در لست معروف‌ترین بازیگران جوان این روزهای سینمای هند قرار دارند.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید :

با ثروتمندترین بازیگران مرد جهان آشنا شوید

م ح

نظر شما
ارسال نظر